Spireklinikken kopi.png

©  Spireklinikken 2018

YOGA, TRENING & KVINNEHELSE

Individuell oppfølging og trening for deg og din kropp! Vi jobber ut i fra der du er i dag, og mot de målene du ønsker deg. Mitt ønske er å hjelpe deg til å få kontakt med egen kropp! Ved personlig oppfølging blir det lettere å se deg og dine behov utenfor en klasse. 

Etter mange hundre personlig trener timer, hvor flertallet har vært for kvinner gjennom og etter svangerskap, har gitt meg en god tyngde, erfaring, og økt interesse for dette feltet. 

Under kan du se hva slag metoder vi kan bruke!

Kom igang!

91 31 38 68

SUPERSWING:Heng den opp og bruk den som hengekøye; i et tre, i et huskestativ, i taket hjemme…

Kun fantasien setter grenser!

Nesten alle kroppsposisjoner er mulig og den egner seg like godt til trening som til avspenning og tøyning. Ved hjelp av gravitasjonskraften får du hjelp til å bli sterk og smidig på en morsom måte.

Lær korrekt teknikk for bruk av swingen som styrke og stabilitetsverktøy. Med enkle øvelser kan du trener hele kroppen. Erfar hvordan swinge kan støtte deg i et utvalg av øvelser, hvordan den kan modifisere øvelsen både opp og ned i vanskelighetsgrad, og hvordan swingen kan fungere som din “sparringspartner” Sist men ikke minst, opplev hvordan swingen kan hjelpe deg til hvile og restitusjon!


Superswing er håndlaget på Bali av supersterk fallskjermduk. Materialet puster og oppleves derfor behagelig mot huden. Med tre håndtak i ulike høyde på hver side av swingen kan man velge belastning og få de utfordringer for styrke og strekk som man trenger.

Høyden over gulvet/bakken justeres enkelt opp og ned

CATSLIDE

Trening etter fødsel: Du har nå brukt rundt 9 gode måneder på å gro en liten spire i magen din, store endringer har skjedd, med både kropp og sinn! Dette er en tid for å kjenne etter og begynne i det små. Man kan selvfølgelig utfordres, men bootcamp, flat mage og løpeformen kan man vente litt med!

Jeg veileder i trening og yoga for deg som nylig har født, hvor fokuset er på å få kontakt med kroppen sin igjen. Områder som er i fokus er bekkenbunn, mage/kjerne, lår/setet, og skuldre/øvre rygg. Vi jobber med pust, kroppsbevissthet og styrke, innenifra og ut!

Trening svangerskapet: I denne tiden endrer kroppen seg mye og ofte. En liten spire vokser i magen din og du har nå en gyllen mulighet til å bli kjent med kroppen din sånn som den er nå. Som gravid er det flere områder som kan få litt ekstra utfordringer pga holdning, økt andel hormoner og vektøkning.

 

Dette er en tid for å jobbe innover, finne kraften i urkvinnen i deg og styrke, forberede og preppe muskulatur, pust og sinn for fødsel. Områder som er i fokus er bekkenbunn, mage/kjerne, lår/setet, og skuldre/øvre rygg. Vi jobber med pust, kroppsbevissthet og styrke, innenifra og ut.