Isa%20yoga%20undervisning_edited.jpg
Gina universal.jpg

Terapautisk Yoga

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy.

Undervises av Osteopat og Yogalærer Isabelle Aguilera.

 

Denne timen passer for deg som har fysiske smerter/utfordringer fra skade, sykdom, operasjon. Eller for deg som er utbrent, utmattet (stress/ME). Du er også velkommen om kropp og sjel er sliten, av angst eller depresjon. Du inviteres til et rom med aksept for den du er og det du kommer med. 

Her er det rom for hele deg, en lavterskel yogatime uten musikk, alternativer til øvelser, og det er alltid lov å finne sine egne varianter, innta en hvilestilling, og det er frihet til å forlate klassen i stillhet- om det skulle føles overveldende en dag. Det er også mulighet for individuell oppfølging, enten på matta eller behandlingsbenken. 

TID: OPPSTART 2022

Gina universal.jpg

Yoga for nybegynnere

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy.

Enkel og tilrettelagt yoga for deg som er nybegynner! Her har vi musikk, og vi bygger opp yogaen gang for gang. Ingen "skumle" eller "fancy" posisjoner, du får tid til å finne din vei inn i posisjoner. Vi trener på bevissthet i egen kropp og pust. 

Vpose%20julia%2B%2B_edited.jpg

Bodyart klasse

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy.

Button

En klassisk BODYART time er en time fullspekket av moro utfordringer! Denne timen fokuserer på hele deg, og baserer seg på Tradisjonell Kinesisk Medisin. Her tar vi i bruk de 5 elementene, og Yin/Yang. Vi ønsker å kjenne hele spennet mellom avspenning og spenning, aktivering og avslapning. Pusten er essensiell, og du får god veiledning i pustens rolle i timen.

 

Her får du strukket, styrket og svettet- full pakke! 

Timen varer i 75 min, og har deilig og fengende musikk som driver klassen gjennom de 5 fasene. 

Første fase er elementet JORD: I starten av timen har vi alltid en landing, en myk start hvor du får tid til å lande i deg selv, på matta og inn i timen. (Ca 5 min)

Fase to er elementet TRE: Her ønsker vi utvidelse og ekspansjon, dvs at vi varmer opp! En deilig og funksjonell oppvarming som fokuserer på ryggsøylens bevegelser sammen med den klassiske BODYART pusten. Her blir vi gode og varmen, innen ifra og ut! (Ca 5/6 min)

Fase tre er elementet ILD: Dette er selve treningsøkta vår! Her gjør vi spesifikke øvelser (spesifikk oppvarming) for å forberede kroppen til litt tyngre øvelser (8-10 min), deretter får vi opp hjertefrekvens og puls (9-12 min), også går vi over til "Klokka med styrkeøvelser"(15-20 min). "Klokka" er inspirert av Solhilsen fra Yoga, men litt mer stykket opp og delt slik at den er skånsom og passer for alle! Inn i denne "klokka" har vi flere fantastiske styrkeøvelser som virkelig utfordrer stabilitet og kjernemuskulatur. Jeg kan garantere at du kjenner musklene på nye måter! 

Fase fire er elementet METAL: Her skal vi roe litt ned og jobbe oss inn mot senter, kjernen. Her gjør vi øvelser for kjernen samt aktive strekkøvelser.

Fase fem er elementet VANN: Vi avslutter med stillhet, refleksjon og kroppsscanning. En deilig meditasjon som de aller fleste føler de får god effekt av. 

BA hipthrust.jpg
bodyart namaste.jpg
Vpose%20julia%2B%2B_edited.jpg
Gina universal.jpg

Når og hvor?

For tiden har det vært utfordrende å arrangere felles treningstimer grunnet korona. 

Men, vi har hatt hyggelige og sosiale treningstimer over ZOOM. 

Dersom du er interessert i å bli med, ta kontakt med meg på telefon eller epost:

91313868

  • Instagram
Cafe (1).png